logo

  • BabyBoom

Het gebruik van social media door de babyboomer is voor het boeken van een hotel nog minimaal.socialmedia

In het kader van meerdere AgeWise onderzoeken op het gebied van Aging & Hospitality aan Hotelschool The Hague, vond er onlangs een onderzoek plaats over social media. Cornelia Seifert en Alexandra Thamm hadden als onderzoeksdoelstelling het achterhalen van de impact van social media in het zoek- en beslissingsproces van babyboomers voor een hotel voor vakantie. Het veldwerk vond plaats onder babyboomers met geboortedatum 1946-1955 in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Engeland.

Cornelia Seifert en Alexandra Thamm analyseerde hoe het zoek- en beslissingsproces van babyboomers er in deze situatie uitziet, welke bronnen van informatie gebruikt worden en dan met name social media.

Dit leidde tot de volgende uitkomsten

  1. Het gebruik van social media onder babyboomers is van alle leeftijden het snelst groeiende.
  2. Het gebruik van social media onder babyboomers is echter wel significant minder dan onder jongeren.
  3. Contact met familie via e-mail wordt op internet veruit het meest gebruikt.
  4. Indien men wel van social media gebruik maakt, is dat ook voor contact met familie en vrienden.
  5. Bij het zoeken naar informatie over hotels, is mond-tot-mond reclame voor babyboomers het leukste, betrouwbaarste en meest informatieve medium.
  6. Internet volgt daarna en above the line advertising (radio, TV en print) scoort op alle drie de dimensies significant veel lager.

Conclusies

In het zoek- en beslissingsproces van babyboomers voor een hotel voor vakantie is social media een relatief onbelangrijk medium.
Hotel websites en vergelijkingswebsite als expedia.com en bookingdot.com zijn wel erg belangrijke media. Search engine marketing is derhalve van strategisch belang.
De doorslaggevende variabele in het zoek- en beslissingsproces is betrouwbaarheid in de vorm van mond-tot-mond reclame, guest reviews en de betrouwbaarheid van de site dus eerder de hotelwebsite dan één of andere social media site.

Inspirerende film

Cornelia Seifert en Alexandra Thamm maakten er voor AgeWise een inspirerende film van!

Het nieuwe boek: Grey Ocean Strategy!

cover GOS final site

   

Forces Driving Change: The Age to Come

Strategic Marketing for a New Age

The Psychology of Aging

Consumer Behavior in Later Life

The Seven Soft Spots of Aging

The Grey Ocean Blueprint

LEES VERDER EN BESTEL

Workshop

GreyOcean logo

De workshop over mature marketing brengt concrete inzichten en inspiratie over de belevingswereld van de oudere, ervaren consumenten en de marketingimplicaties. We gaan in op de psychologie van het ouder worden.

En wat betekent dit nu concreet voor de marketing van uw product of dienst?

MEER INFO

opdrachtgevers

Sinds 2000 zijn Agewise en Edgar Keehnen betrokken geweest bij 50+ marketingactiviteiten voor vele organisaties. Het betreft opdrachten op het gebied van concept ontwikkeling, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, strategisch marketingadvies, marketing workshops en de ontwikkeling van marketingcommunicatie campagnes.

Klanten-medium

CONTACT

Naam*
Please type your full name.

Organisatie
Invalid Input

E-mail*
Invalid email address.

Tel.
Invalid Input

Bericht*
Invalid Input

  

Copyright © 2016 AgeWise. All Rights Reserved.