logo

Hoe segmenteer ik de markt van oudere, ervaren consumenten?

Voor het ontwikkelen van innovatieve concepten gebruikt AgeWise al een tijd Business Model Innovation, gebaseerd op Business Model Generation van Osterwalder en Pigneur. Met vanzelfsprekend als belangrijkste startpunt het building block Customer Segments en het beschrijven van de Empathy Map en pains en gains.

Om de markt van de oudere consument te segmenteren zijn er legio manieren van organisaties als:

Generieke segmentatiemodellen:

  1. SAMR: BSR-model
  2. Motivaction: Mentality-model
  3. TNS Nipo: WIN-model
  4. Inbo: Soulife-model
  5. GfK: Roper consumer styles-model
  6. Experian : Mosaic-model

Senioren specifieke modellen:

  1. Provincie Gelderland
  2. Familie Kenniscentrum
  3. Prof. Hans Becker
  4. Ogilvy en onderzoeksbureau MARE
  5. Rabobank
  6. 50+ Expertisecentrum
  7. AgeWise
  8. Habion
  9. Woonzorg Nederland
  10. Leyden Academy - Prof. Joris Slaets

Gebruikmakend hiervan maar meer nog van de nodige wetenschappelijke literatuur, de seven soft spots uit het boek Grey Ocean Strategy en het Mentality model van Motivaction, komen we uiteindelijk op Tom, Emma en Martha.

Ja, je moet segmenteren. “I don’t know the key to success but the key to failure is trying to please everybody.” 
Nee, je moet niet gaan oversegmenteren want dan creëer je een veel te kleine markt.
Dus drie klantsegmenten lijkt ons een prima start om van daaruit voor Tom, Emma en Martha hun pains en gains te beschrijven voor jouw productcategorie.

Wil je Tom, Emma en Martha beter leren kennen? Neem dan contact met ons op want we stellen ze graag aan je voor.

Eerste kennismaking met Tom, Emma en Martha.? Download hier de klantsegmentatie.

 

Het nieuwe boek: Grey Ocean Strategy!

cover GOS final site

   

Forces Driving Change: The Age to Come

Strategic Marketing for a New Age

The Psychology of Aging

Consumer Behavior in Later Life

The Seven Soft Spots of Aging

The Grey Ocean Blueprint

LEES VERDER EN BESTEL

Workshop

GreyOcean logo

De workshop over mature marketing brengt concrete inzichten en inspiratie over de belevingswereld van de oudere, ervaren consumenten en de marketingimplicaties. We gaan in op de psychologie van het ouder worden.

En wat betekent dit nu concreet voor de marketing van uw product of dienst?

MEER INFO

opdrachtgevers

Sinds 2000 zijn Agewise en Edgar Keehnen betrokken geweest bij 50+ marketingactiviteiten voor vele organisaties. Het betreft opdrachten op het gebied van concept ontwikkeling, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, strategisch marketingadvies, marketing workshops en de ontwikkeling van marketingcommunicatie campagnes.

Klanten-medium

CONTACT

Naam*
Please type your full name.

Organisatie
Invalid Input

E-mail*
Invalid email address.

Tel.
Invalid Input

Bericht*
Invalid Input

  

Copyright © 2016 AgeWise. All Rights Reserved.