logo

Empathy Map

 empathymap-met smiley

1. WAT ZIET HIJ?

Hierin beschrijf je wat de oudere, ervaren consument ziet in zijn omgeving. Denk hierbij aan antwoorden op:

  • Hoe ziet de omgeving eruit?
  • Wie omgeeft hem?

  • Wie zijn zijn vrienden?

  • Aan wat voor soort aanbod wordt hij dagelijks blootgesteld?
  • Welke problemen komt hij tegen?

2. WAT HOORT HIJ?

Hierin beschrijf je hoe de oudere, ervaren consument door zijn omgeving wordt beïnvloedt. Denk hierbij aan antwoorden op:

  • Wat zeggen zijn vrienden? Zijn echtgenote?
  • Wie beïnvloedt hem echt en hoe?

  • Welke mediakanalen zijn invloedrijk?

3. WAT DENKT EN VOELT HIJ?

Hierin beschrijf je wat de oudere, ervaren consument denkt, voelt en beschrijf je wat er in het hoofd van hem omgaat. Denk hierbij aan antwoorden op:

  • Wat is echt belangrijk voor hem (wat hij misschien niet publiekelijk zegt)?
  • Stel je zijn emoties voor. Waar wordt hij door geraakt?

  • Waar zou hij wakker van kunnen liggen?

  • Probeer zijn dromen en aspiraties te beschrijven?

4. WAT ZEGT EN DOET HIJ?

Hierin beschrijf je wat de oudere, ervaren consument zegt en doet of hoe hij zich in het openbaar zou gedragen. Denk hierbij aan antwoorden op:

  • Wat is zijn attitude?
  • Wat zou hij aan anderen kunnen zeggen?
  • Besteed vooral aandacht aan potentiële conflicten tussen wat hij zou kunnen zeggen en wat hij misschien echt denkt en voelt.

5. WAAR ZIT ZIJN PIJN?

Hierin beschrijf je de grootste frustraties van de oudere, ervaren consument. Denk hierbij aan antwoorden op:

  • Welke belemmeringen staan tussen hem en wat hij wil of moet bereiken?
  • Welke risico's durft hij misschien niet te nemen?

  • Wat houdt hem echt bezig?

6. WAT WINT HIJ?

Hierin beschrijf je wat de oudere, ervaren consument wil of moet bereiken. Denk hierbij aan antwoorden op:

  • Hoe meet hij succes?

  • Aan welke resultaten en doelen dient hij te voldoen, dan wel wenst hij te bereiken?

Bekijk de Empathy Map in groot formaat.

{modal images/Empathy_Map.png|Title=De Empathy Map}Klik hier om de Empathy Map in groot formaat te bekijken.{/modal}

Meer weten?

Bijgaande Emphathy Map van de oudere, ervaren consument beschrijft die in het algemeen dus niet voor een specifiek product of service. Dat is de volgende stap. Deze Empathy Map is gebaseerd op zeer uitvoerig wetenschappelijk en praktisch onderzoek, uitgaande van de psychologie van ouder worden. De implicaties voor strategievorming verschijnen in 2014 in het nieuwe boek van Edgar Keehnen Grey Ocean Strategy: Business Model Generation for the Mature Consumer.
Al meer weten over deze Grey Ocean Strategy? Gewoon even contact opnemen met AgeWise en we helpen je graag verder op weg.

@ Osterwalder, Alexander & Pigneur, Y., Business Model Generation, John Wiley & Sons,
Inc., Hoboken, 2010

 

Het nieuwe boek: Grey Ocean Strategy!

cover GOS final site

   

Forces Driving Change: The Age to Come

Strategic Marketing for a New Age

The Psychology of Aging

Consumer Behavior in Later Life

The Seven Soft Spots of Aging

The Grey Ocean Blueprint

LEES VERDER EN BESTEL

Workshop

GreyOcean logo

De workshop over mature marketing brengt concrete inzichten en inspiratie over de belevingswereld van de oudere, ervaren consumenten en de marketingimplicaties. We gaan in op de psychologie van het ouder worden.

En wat betekent dit nu concreet voor de marketing van uw product of dienst?

MEER INFO

opdrachtgevers

Sinds 2000 zijn Agewise en Edgar Keehnen betrokken geweest bij 50+ marketingactiviteiten voor vele organisaties. Het betreft opdrachten op het gebied van concept ontwikkeling, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, strategisch marketingadvies, marketing workshops en de ontwikkeling van marketingcommunicatie campagnes.

Klanten-medium

CONTACT

Naam*
Please type your full name.

Organisatie
Invalid Input

E-mail*
Invalid email address.

Tel.
Invalid Input

Bericht*
Invalid Input

  

Copyright © 2016 AgeWise. All Rights Reserved.