logo

ei  Conceptontwikkeling

Saai? Nee, Max biedt verrukkelijke TV. Toch?

Een mooi artikel van Gijs Groenteman in het Parool van 8 december jongstleden. “Wat is het toch raar, bedacht ik toen, dat er een tijd is geweest dat wij het grote publiek, Jan Slagter niet kenden, Ik kan me inmiddels Jan Slagtergeen leven zonder Jan Slagter meer voorstellen, terwijl hij zich pas op vrij late leeftijd aan ons is verschenen.” “Op een of andere manier weet Jan Slagter overeind te blijven in die grauwe steenkolos op het Mediapark en aldaar precies het goede te doen. Laten we eerlijk zijn, Jan Slagter is een genie.”

Even terug in de tijd. 2005. Mijn bureau AgeWise wordt gebeld door een PR-bureau in Den Haag. Met het bericht dat hun klant een omroep voor ouderen wil oprichten. Maar voor zijn plan voor het Commissariaat van de Media mist hij nog de wetenschappelijke onderbouwing over TV-kijken onder de ouderen. Of wij kunnen helpen? Vanzelfsprekend. Ik ontmoet Jan Slagter hetgeen leidt tot interessant onderzoek met de nodige conclusies als laatste onderdeel voor zijn plan voor het Commissariaat. En ik wens hem veel, heel veel succes en zeker ook sterkte toe.

Maar tot verbazing van velen, inclusief ik, krijgt hij zendtijd. En tot verbazing van velen ontwikkelt hij een nieuwe omroep met heel veel succes. Maar niet tot mijn verbazing. Want Jan maakt goed gebruikt van een van de zeven Grey Ocean Strategies: Humanize! (www.greyoceanstrategy.com). Jan is het gezicht van Max zoals vroeger Mies Bouwman het gezicht van de AVRO was en Wibo van de Linde die van de TROS. Met als basis principe zeker voor de oudere consument: een merk moet een gezicht hebben.

MaxReden dat ik Omroep MAX vaak als een van de weinige voorbeelden noem van bedrijven die de ouderenmarkt, het grootste en meest kansrijke marktsegment ooit, succesvol benaderen. En reden dat Omroep Max werd genomineerd als het succesvolste marketing bedrijf in 2017. Hoezo saai! Nee, Max biedt verrukkelijke TV. Toch? Vanavond even kijken?

Het nieuwe boek: Grey Ocean Strategy!

cover GOS final site

   

Forces Driving Change: The Age to Come

Strategic Marketing for a New Age

The Psychology of Aging

Consumer Behavior in Later Life

The Seven Soft Spots of Aging

The Grey Ocean Blueprint

LEES VERDER EN BESTEL

Workshop

GreyOcean logo

De workshop over mature marketing brengt concrete inzichten en inspiratie over de belevingswereld van de oudere, ervaren consumenten en de marketingimplicaties. We gaan in op de psychologie van het ouder worden.

En wat betekent dit nu concreet voor de marketing van uw product of dienst?

MEER INFO

opdrachtgevers

Sinds 2000 zijn Agewise en Edgar Keehnen betrokken geweest bij 50+ marketingactiviteiten voor vele organisaties. Het betreft opdrachten op het gebied van concept ontwikkeling, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, strategisch marketingadvies, marketing workshops en de ontwikkeling van marketingcommunicatie campagnes.

Klanten-medium

CONTACT

Naam*
Please type your full name.

Organisatie
Invalid Input

E-mail*
Invalid email address.

Tel.
Invalid Input

Bericht*
Invalid Input

  

Copyright © 2017 AgeWise. All Rights Reserved.