logo

Boom Your Life

In opdracht van AgeWise deden Frank van Rooijen en Tommy Brugman, studenten aan de Hogere Hotelschool Den Haag een onderzoek naar een uniek reisconcept voor de Baby Boomer en het Business Model van dit concept.

De meeste BabyBoomers gaan niet voor strand, pretpark of winkelen bij het kiezen van hun ideale vakantie. Ze zijn in een levensfase gekomen dat de beroemde vijfde behoefte uit de pyramide van Maslow, zelfontwikkeling, ook bij het kiezen van de vakantie heel belangrijk is geworden. De BabyBoomer zoekt tijdens de vakantie de ervaring. De ervaring als vrijwilliger om iets voor de maatschappij te betekenen, de ervaring om iets te leren, de ervaring om iets te beleven. Dit resultaat kwam uit één van de AgeWise onderzoeken op het gebied van Aging & Hospitality aan de Hotelschool Den Haag. De onderzoeksdoelstelling was het ontwikkelen van een business model voor een uniek reisconcept voor de BabyBoomer. Het veldwerk vond plaats onder babyboomers met geboortedatum 1946-1955 in Nederland en met interviews met directieleden van verschillende reisorganisaties..

Onderzocht werd wat de belangrijkste behoeften zijn van BabyBoomers met betrekking tot vakantie, wat voor een unieke waardepropositie hiermee kon worden ontwikkeld en welk business model. Daarna werd het business model getoetst via interviews met een aantal directieleden van Nederlandse reisorganisaties.

Dit leidde tot de volgende uitkomsten

  1. Hoewel BabyBoomers de nodige verschillen hebben met betrekking tot vakantie, zijn zekerheid en service wel grootste gemene delers.
  2. Het opdoen van "authentieke ervaringen" biedt voor een succesvol reisconcept een enorm potentieel!
  3. Dit potentieel zit met name bij de segmenten The Enthusiast (13% - positief in het leven, willen en kunnen na pensionering regelmatig op reis) en The Self Reliants (30% - hoger(e) opleiding en inkomen, willen ook na pensionerig actief in de maatschappij blijven) @AARP Segmentation Analysis.
  4. De drie internationale concepten die het beste aansluiten bij de behoeften van de BabyBoomers zijn Eldertreks (www.eldertreks.com), Cross Cultural Solutions (www.crossculturalsolutions.org) en RoadScholar (www.roadscholar.org).
  5. BabyBoomers ervaren op vakantie gaan niet als een "nice to do" maar als een "must to do".
  6. BabyBoomers vinden het steeds moeilijker om de juiste vakantie uit te zoeken door het overaanbod.

Conclusies

Met betrekking tot het vinden van de juiste vakantie, is er onder de BabyBoomers de roep "Simplify My Life". Ze zoeken een vakantie met authetienke ervaring maar vinden het moeilijk die te vinden. Het webconcept Boom Your Life helpt ze daarmee.
Op deze site vindt de BabyBoomer een scala aan "experience related travel" van verschillende reisorganisaties en een scan methodiek om op basis van de behoefte het beste aanbod te vinden. Bovendien staan er meerdere testimonials om de BabyBoomer te inspireren.

Verder kijken?

 

 

Het nieuwe boek: Grey Ocean Strategy!

cover GOS final site

   

Forces Driving Change: The Age to Come

Strategic Marketing for a New Age

The Psychology of Aging

Consumer Behavior in Later Life

The Seven Soft Spots of Aging

The Grey Ocean Blueprint

LEES VERDER EN BESTEL

Workshop

GreyOcean logo

De workshop over mature marketing brengt concrete inzichten en inspiratie over de belevingswereld van de oudere, ervaren consumenten en de marketingimplicaties. We gaan in op de psychologie van het ouder worden.

En wat betekent dit nu concreet voor de marketing van uw product of dienst?

MEER INFO

opdrachtgevers

Sinds 2000 zijn Agewise en Edgar Keehnen betrokken geweest bij 50+ marketingactiviteiten voor vele organisaties. Het betreft opdrachten op het gebied van concept ontwikkeling, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, strategisch marketingadvies, marketing workshops en de ontwikkeling van marketingcommunicatie campagnes.

Klanten-medium

CONTACT

Naam*
Please type your full name.

Organisatie
Invalid Input

E-mail*
Invalid email address.

Tel.
Invalid Input

Bericht*
Invalid Input

  

Copyright © 2016 AgeWise. All Rights Reserved.